Effector Apuvälinepalvelut tukee apuvälineprosessin hallintaa. Järjestelmä on käytössä Suomen 18 hyvinvointialueella ja 85%:ssa Suomen terveyskeskuksista. Effector Apuvälinepalveluita on kehitetty yhteistyössä apuvälineasiantuntijoiden kanssa jo vuodesta 1997 alkaen.

Prosessinhallinta
Saumaton apuvälineprosessin elinkaaren hallinta.

Raportointi
Kattava raportointitoiminnallisuus mm. apuvälinelainauksista ja ‑hankinnoista.

Määräaikaishuollot
Tulevien ja myöhässä olevien määräaikaishuoltojen ja tehtävien seuranta.

Palautuskehotukset
Automaattisten palautuskehotuskirjeiden lähettäminen myöhässä olevista apuvälinelainoista.
Effector Apuvälinepalvelut
Effector Apuvälinepalveluita on kehitetty yhteistyössä apuvälineasiantuntijoiden kanssa jo vuodesta 1997 alkaen. Järjestelmän avulla hallitaan saumattomasti apuvälineprosessin koko elinkaari sisältäen hankintalain mukaisen kilpailutuksen ja hankinnan, varastoinnin, lainaukset, palautukset sekä teknisen huollon ja apuvälineiden poiston.
Järjestelmästä voidaan tulostaa apuvälineisiin kiinnitettävät yksilöivät viivakooditarrat sekä automaattisia asiakaskirjeitä lainausten hallintaan ja kyselyihin. Raportointityökalun avulla on helppo seurata kattavasti esimerkiksi toiminnan kustannuksia ja talousarviota sekä lainaus- ja apuvälinemääriä.
Sairaaloiden omistamat apuvälineet
Osastolainaustoiminnallisuus tukee sairaaloiden yhteisomistuksessa olevien apuvälineiden kiertoa. Osastolainaussovellus on Effectoriin liitettävä erillinen moduuli.
Osastolainauksen lainaus- ja palautustoiminnot on tehty mahdollisimman helppokäyttöisiksi. Henkilö kirjautuu toimikortilla järjestelmään ja lukee viivakoodilukijalla apuvälineestä viivakoodin, jolloin järjestelmä luo siitä automaattisesti lainan tai palautuksen. Lainat saadaan raportoitua ja laskutettua sisäisesti. Toiminnallisuus tehostaa apuvälineiden yhteiskäyttöä, jolloin jokaisella osastolla ei tarvitse olla omia apuvälineitä. Järjestelmän avulla apuvälineiden yhteiskäytön seuranta on hallittua.
Apuvälineprosessi


Effector Mobile sujuvoittaa apuvälinetyötä säästäen aikaa, vaivaa ja käyttäjänsä muistia
Länsi-Pohjan sairaanhoitopiirissä oltiin kärkijoukoissa, kun Effector Mobile -sovellusta pilotoitiin vuonna 2018. “Kun Effector Mobile esiteltiin pääkäyttäjäpäivillä, olin innoissani. Mobiilisovellukselle oli ilmeinen tarve, sillä kentällä jouduttiin aiemmin kirjoittamaan lippulappusille apuvälineiden kirjaukset ja toimenpiteet. Kaikki työntekijämme, jotka tekivät apuvälinetyötä hyötyisivät työpisteversion lisäksi mobiiliversiota”, kertoo apuvälinealan asiantuntija Anna-Mari Särkipaju Länsi-Pohjan sairaanhoitopiiristä.
Apuvälinetoiminnallisuudet myös Effector Mobilessa
Effector Mobile on Polycon Oy:n kehittämä Android-pohjainen mobiilisovellus, joka mahdollistaa Effectorin käytön älypuhelimella tai tabletilla työpisteen ulkopuolella. Mobiilista Effectoria voi käyttää esimerkiksi asiakkaan kotona, varastossa tai kuljetusten yhteydessä, mikä lisää järjestelmän hyötyä merkittävästi.

Ota yhteyttä
Ajankohtaista

Effector Mobilen toiminnot tukevat liikkuvaa työtä
Effector Mobile tuo apua liikkuvaan työhön. Se on matkapuhelinsovellus, joka toimii apuvälinepalvelun, hoitotarvikejakelun ja laitehuollon toimintojen tukena, helpottaen erityisesti niitä työtehtäviä, jotka on tarpeen suorittaa työpisteen ulkopuolella.

Päätösten automaattisella tiedoksiannolla sujuvuutta prosesseihin
Effectorin uudella Päätösten tiedoksiannon -toiminnoilla voidaan automatisoida lainaustositteiden sekä eri päätöslomakkeiden toimittaminen sähköisesti loppuasiakkaille sekä palveluntuottajille. Toiminnallisuus vähentää paperisten dokumenttien käsittelyä ja manuaaliseen postitukseen kuluvaa työaikaa.

Effector Irtaimistonhallinta tukee vastuullisuutta materiaalinhallinnassa
Kuten tunnettua, sairaalaan tuppaa kertymään melkoinen määrä tavaraa tuoleista tauluihin – ja vaikka niitä ei suoraan potilastyössä käytettäisikään, on niitä silti perusteltua pitää kirjoissa ja kansissa.