Effector Apuvälinepalvelut tukee apuväline­prosessin hallintaa. Järjestelmä on käytössä Suomen 18 hyvinvointialueella ja 85%:ssa Suomen terveys­keskuksista. Effector Apuvälinepalveluita on kehitetty yhteistyössä apuvälineasiantuntijoiden kanssa jo vuodesta 1997 alkaen.

Prosessinhallinta

Saumaton apuväline­prosessin elinkaaren hallinta.

Raportointi

Kattava raportointi­toiminnallisuus mm. apuväline­lainauksista ja ‑hankinnoista.

Määräaikaishuollot

Tulevien ja myöhässä olevien määrä­aikais­huoltojen ja tehtävien seuranta.

Palautuskehotukset

Automaattisten palautus­kehotus­kirjeiden lähettäminen myöhässä olevista apuväline­lainoista.

Effector Apuvälinepalvelut

Effector Apuvälinepalveluita on kehitetty yhteistyössä apuvälineasiantuntijoiden kanssa jo vuodesta 1997 alkaen. Järjestelmän avulla hallitaan saumattomasti apuvälineprosessin koko elinkaari sisältäen hankintalain mukaisen kilpailutuksen ja hankinnan, varastoinnin, lainaukset, palautukset sekä teknisen huollon ja apuvälineiden poiston.

Järjestelmästä voidaan tulostaa apuvälineisiin kiinnitettävät yksilöivät viivakooditarrat sekä automaattisia asiakaskirjeitä lainausten hallintaan ja kyselyihin. Raportointityökalun avulla on helppo seurata kattavasti esimerkiksi toiminnan kustannuksia ja talousarviota sekä lainaus- ja apuvälinemääriä. 

Sairaaloiden omistamat apuvälineet

Osastolainaustoiminnallisuus tukee sairaaloiden yhteisomistuksessa olevien apuvälineiden kiertoa. Osastolainaussovellus on Effectoriin liitettävä erillinen moduuli.

Osastolainauksen lainaus- ja palautustoiminnot on tehty mahdollisimman helppokäyttöisiksi. Henkilö kirjautuu toimikortilla järjestelmään ja lukee viivakoodilukijalla apuvälineestä viivakoodin, jolloin järjestelmä luo siitä automaattisesti lainan tai palautuksen. Lainat saadaan raportoitua ja laskutettua sisäisesti. Toiminnallisuus tehostaa apuvälineiden yhteiskäyttöä, jolloin jokaisella osastolla ei tarvitse olla omia apuvälineitä. Järjestelmän avulla apuvälineiden yhteiskäytön seuranta on hallittua.

Apuvälineprosessi

Effector Mobile sujuvoittaa apuvälinetyötä säästäen aikaa, vaivaa ja käyttäjänsä muistia

Länsi-Pohjan sairaanhoitopiirissä oltiin kärkijoukoissa, kun Effector Mobile -sovellusta pilotoitiin vuonna 2018. “Kun Effector Mobile esiteltiin pääkäyttäjäpäivillä, olin innoissani. Mobiilisovellukselle oli ilmeinen tarve, sillä kentällä jouduttiin aiemmin kirjoittamaan lippulappusille apuvälineiden kirjaukset ja toimenpiteet. Kaikki työntekijämme, jotka tekivät apuvälinetyötä hyötyisivät työpisteversion lisäksi mobiiliversiota”, kertoo apuvälinealan asiantuntija Anna-Mari Särkipaju Länsi-Pohjan sairaanhoitopiiristä.

Apuväline­toiminnallisuudet myös Effector Mobilessa

Effector Mobile on Polycon Oy:n kehittämä Android-pohjainen mobiilisovellus, joka mahdollistaa Effectorin käytön älypuhelimella tai tabletilla työpisteen ulkopuolella. Mobiilista Effectoria voi käyttää esimerkiksi asiakkaan kotona, varastossa tai kuljetusten yhteydessä, mikä lisää järjestelmän hyötyä merkittävästi. 

Ota yhteyttä

Ajankohtaista

Uusia Polyconilaisia

Polyconin asiantuntijajoukko kasvoi peräti neljällä uudella tekijällä, kun Olli Lauronen, Viia-Stina Vuorenmaa, Linnea Haapio ja Tarja Siivonen aloittivat 4.3.

Lue lisää

Effector Mobilen toiminnot tukevat liikkuvaa työtä

Effector Mobile tuo apua liikkuvaan työhön. Se on matkapuhelinsovellus, joka toimii apuvälinepalvelun, hoitotarvikejakelun ja laitehuollon toimintojen tukena, helpottaen erityisesti niitä työtehtäviä, jotka on tarpeen suorittaa työpisteen ulkopuolella.

Lue lisää