Effector Apuvälinepalvelut tukee apuväline­prosessin hallintaa. Järjestelmä on käytössä Suomen 18 sairaan­hoito­piirissä ja 85%:ssa Suomen terveys­keskuksista.

Prosessin hallinta

Saumaton apuväline­prosessin elinkaaren hallinta

Määrä­aikais­huollot

Tulevien ja myöhässä olevien määrä­aikais­huoltojen ja tehtävien seuranta

Palautus­kehotukset

Automaattisten palautus­kehotus­kirjeiden lähettäminen myöhässä olevista apuväline­lainoista

Raportointi

Kattava raportointi­toiminnallisuus mm. apuväline­lainauksista ja ‑hankinnoista

Effector Apuvälinepalvelut

Effector Apuvälinepalveluita on kehitetty yhteistyössä apuvälineasiantuntijoiden kanssa jo vuodesta 1997 alkaen. Järjestelmän avulla hallitaan saumattomasti apuvälineprosessin koko elinkaari sisältäen hankintalain mukaisen kilpailutuksen ja hankinnan, varastoinnin, lainaukset, palautukset sekä teknisen huollon ja apuvälineiden poiston.

Järjestelmästä voidaan tulostaa apuvälineisiin kiinnitettävät yksilöivät viivakooditarrat sekä automaattisia asiakaskirjeitä lainausten hallintaan ja kyselyihin. Raportointityökalun avulla on helppo seurata kattavasti esimerkiksi toiminnan kustannuksia ja talousarviota sekä lainaus- ja apuvälinemääriä.

Sairaaloiden omistamat apuvälineet

Osastolainaustoiminnallisuus tukee sairaaloiden yhteisomistuksessa olevien apuvälineiden kiertoa. Osastolainaussovellus on Effectoriin liitettävä erillinen moduuli.

Osastolainauksen lainaus- ja palautustoiminnot on tehty mahdollisimman helppokäyttöisiksi. Henkilö kirjautuu toimikortilla järjestelmään ja lukee viivakoodilukijalla apuvälineestä viivakoodin, jolloin järjestelmä luo siitä automaattisesti lainan tai palautuksen. Lainat saadaan raportoitua ja laskutettua sisäisesti. Toiminnallisuus tehostaa apuvälineiden yhteiskäyttöä, jolloin jokaisella osastolla ei tarvitse olla omia apuvälineitä. Järjestelmän avulla apuvälineiden yhteiskäytön seuranta on hallittua.

"Apuvälinepalveluiden avulla hallitaan saumattomasti apuvälineprosessin koko elinkaari, lähtien hankintalain mukaisesta kilpailutuksesta ja hankinnasta, jatkuen varastointiin, varauksiin, lainauksiin, palautuksiin sekä tekniseen huoltoon ja aina poistoihin asti."

Prosessikaavio apuvälineprosessista

Effector Mobile sujuvoittaa apuvälinetyötä säästäen aikaa, vaivaa ja käyttäjänsä muistia

Länsi-Pohjan sairaanhoitopiirissä oltiin kärkijoukoissa, kun Effector Mobile -sovellusta pilotoitiin vuonna 2018. “Kun Effector Mobile esiteltiin pääkäyttäjäpäivillä, olin innoissani. Mobiilisovellukselle oli ilmeinen tarve, sillä kentällä jouduttiin aiemmin kirjoittamaan lippulappusille apuvälineiden kirjaukset ja toimenpiteet. Kaikki työntekijämme, jotka tekivät apuvälinetyötä hyötyisivät työpisteversion lisäksi mobiiliversiota”, kertoo apuvälinealan asiantuntija Anna-Mari Särkipaju Länsi-Pohjan sairaanhoitopiiristä.

Apuväline­toiminnallisuudet myös Effector Mobilessa

Effector Mobile on Polycon Oy:n kehittämä Android-pohjainen mobiilisovellus, joka mahdollistaa Effectorin käytön älypuhelimella tai tabletilla työpisteen ulkopuolella. Mobiilista Effectoria voi käyttää esimerkiksi asiakkaan kotona, varastossa tai kuljetusten yhteydessä, mikä lisää järjestelmän hyötyä merkittävästi. 

Kuvio Effector Mobilesta


Haluatko kuulla lisää Apuvälinepalveluista? Ota yhteyttä!

Myynti
myynti@polycon.fi
p. 010 470 9688

Ajankohtaista

Ota yhteyttä