Polyconin toimistolla vietettiin 9.10. aloitustapaamista liittyen uuteen HUSin toiminnanohjausjärjestelmään. Projektissa perustetaan Saas-pohjaiseen Effector-toimintaympäristöön apuvälinekeskuksen vaatimusten mukaiset toiminnallisuudet.
Uudella toiminnanohjausjärjestelmällä haetaan muun muassa kustannustehokkuutta ja sitä kautta säästöjä Apuvälinekeskuksen prosesseihin. Tavoitteena on kokonaisvaltainen, yhtenäinen ja kustannustehokas järjestelmä, joka huomioi tulevaisuuden monitoimijaympäristön. Uusi järjestelmä poistaa manuaalisia työvaiheita sekä rinnakkaisten järjestelmien käyttöä. HUS on käyttänyt Effectoria vuodesta 2012.
Toiminnanohjausjärjestelmällä parannetaan päätöksentekoa, raportointia ja luotettavuutta
Uusi toiminnanohjausjärjestelmä tarjoaa erinomaisen ja luotettavan pohjan tiedolla johtamiseen sekä toiminnan ja talouden saumattomaan yhdistämiseen. Parhaiten toimintaa pystytään tehostamaan parantamalla liiketoimintaprosessien läpimenoaikoja sekä omaisuuden hallintaa. Uudella järjestelmällä haetaan järjestelmän ylläpito- ja kehittämiskulujen säästöjä sekä uusilla toimintatavoilla kustannustehokkuutta.
Järjestelmällä lukuisia erilaisia käyttäjiä ja sidosryhmiä
HUS Apuvälinekeskuksen toiminnanohjausjärjestelmää tulee käyttämään paitsi HUSin henkilöstö, myös HUS Apuvälinekeskuksen toimintaan liittyneiden hyvinvointialueiden henkilöstö. Erilaisia käyttäjäryhmiä ovat esimerkiksi terapeutit sekä huollon- ja hallinnon henkilöstö. Uusi toiminnanohjausjärjestelmä tulee tarjoamaan validin raportoinnin toiminnan tehokkaaseen johtamiseen, mutta myös valtakunnallisten velvoitteiden täyttämiseen.
Nykyisin Apuvälinekeskuksen kautta tehdään n. 100 000 apuvälinelainausta sekä n. 50 000 työmääräystä vuosittain. Laadukas, asiakaslähtöinen ja kokonaisvaltainen toiminnanohjausjärjestelmä takaa tehokkaan ja kilpailukykyisen toiminnan pitkälle tulevaisuuteen.
Lisätiedot: myynti@polycon.fi