Polycon

Portaalin käyttöön liittyvät virheilmoitukset

Kirjautuminen

Virheilmoitus: ’Antamasi kirjautumistiedot olivat virheelliset’ viittaa joko virheelliseen salasanaan tai käyttäjätunnukseen. 

Kirjautumisikkunan linkistä Unohditko salasanasi? -voit tilata itsellesi sähköpostitse lähetettävän salasananvaihtolinkin. Sähköpostissa ilmoitetaan myös sähköpostiisi liitetyt käyttäjätunnukset, jolloin voit tarkastaa kirjautumisikkunaan syöttämäsi käyttäjätunnuksen oikeellisuuden. 

Virheilmoitus: ’Käyttäjätili ei ole voimassa’ viittaa käyttäjätunnuksen voimassaolon päättymiseen.

Ole tässä tapauksessa yhteydessä yrityksenne hallinnolliseen portaalikäyttäjään, joka voi tarkastaa käyttäjäsi voimassaolon. 

Virheilmoitus: ’Tunnistautuminen onnistui, mutta varmennekorttisi ei ole kytketty portaalikäyttäjään.’ viittaa siihen, että kortti on onnistuneesti tunnistettu, mutta varmennekortin numeroa ei löydy yhdenkään voimassaolevan käyttäjän tiedoista.

Ole tässä tapauksessa yhteydessä yrityksenne hallinnolliseen palse.fi-portaalikäyttäjään, joka voi lisätä käyttäjätunnuksellesi varmennekortin numeron, ja tarvittaessa valita käyttäjälle kirjautumistavaksi varmennekorttikirjautumisen.

Virheilmoitus: ’Sinun käyttäjäoikeutesi vaatii vahvan tunnistautumisen.’ viittaa siihen, ettei käyttäjän käyttäjätiedoissa ole puhelinnumeroa.

Ole tässä tapauksessa yhteydessä yrityksenne hallinnolliseen portaalikäyttäjään, ja pyydä häntä lisäämään käyttäjätietoihisi puhelinnumero. 

Päätökset, tapahtumakirjaukset ja hoitopalautteet

Virheilmoitus: ’Päätöstä ei löytynyt’ viittaa joko virheelliseen päätösnumeroon, väärin valittuun myöntäjäorganisaatioon tai siihen, ettei päätös ole voimassa.

Tarkasta ensin onko päätösnumero kirjoitettu hakuun oikein ja että sitä haetaan oikean organisaation alta. Jos nämä tiedot ovat oikein, ole yhteydessä päätöksen myöntäneeseen organisaatioon, joka voi tarkastaa päätöksen tilan ja voimassaolon. 

Virheilmoitus ’Sinulla (palveluntuottajalla) ei ole hyväksyttyä hakemusta setelissä myönnetyille palveluille, minkä johdosta et voi aktivoida seteliä.’ viittaa siihen, että päätös on myönnetty palveluun, johon palveluntuottajalla ei ole hyväksyttyä hakemusta. 

Tarkasta, että asiakas on antanut oikean päätösnumeron, myöntäjäorganisaatio on valittu päätöshakuun oikein,  ja että päätös on myönnetty sellaiseen palveluun, johon yrityksellänne on hyväksytty hakemus. 

Virheilmoitus: ’Tarjoamanne palvelut eivät mahdollista palvelusetelin aktivointia.’ viittaa siihen, että päätökselle on myönnetty palvelua, jota ei tarjota tuottajan hakemuksella.  

Palveluntuottaja voi tarkistaa tarjoamansa palvelut hakemuksen tiedoista ja tarvittaessa lisätä palvelun tarjoamiinsa palveluihin, jos myöntäjäorganisaatio on sallinut uuden palvelun lisäämisen hakemukselle tai sopimukselle.

Virheilmoitus: ’Päätös on aktivoitu jo toisaalle. Päätös on tarkoitettu käytettäväksi kokonaan yhdellä aktivoinnilla.’, viittaa siihen, että päätös on aktivoitu jo toiselle palveluntuottajalle.

Tällöin palvelusta myönnettävä päätös on tarkoitettu käytettäväksi vain yhdellä palveluntuottajalla. 

Asiakas, jolle päätös on myönnetty, voi pyytää päätösaktivoinnin peruuttamista palvelun myöntäneeltä taholta. Tämän jälkeen päätös vapautuu aktivoitavaksi uudelle palveluntuottajalle.

Virheilmoitus: ’Aktivoidaksesi päätöksen, johon liittyy ostopalvelun valtuutus, käyttäjätietoihisi on lisättävä: henkilötunnus, ostopalvelun valtuutuksen aktivoija -ruksi.’ viittaa siihen, että palvelussa on käytössä ostopalveluvaltuutus. 

Päätöksen aktivointi edellyttää tällöin varmennekorttikirjautumisen, ja sen lisäksi käyttäjän kirjautumistavoissa on oltava valinta Ostopalvelun valtuutuksen aktivoija, sekä henkilötunnus.

Valinnan ja henkilötunnuksen voi lisätä vain yrityksen hallinnollinen portaalikäyttäjä. 

Virheilmotus: ’Palvelutapahtuman kirjauksesta löytyi tallentamisen estäviä puutteita. Käy läpi pakolliset kohdat, tee tarvittavat muutokset ja tallenna muutokset. ’ viittaa tapahtumakirjauksen virheellisiin tietoihin.

Tarkemman selitteen virheestä näät siirtämällä hiiren osoittimen tapahtumarivillä näkyvän punaisen huutomerkki-ikonin päälle. 

Selite: ’Palvelutapahtuma pitää syöttää x päivän sisällä tapahtumasta’ viittaa siihen, että palvelun tapahtumien kirjausaika on ehtinyt umpeutua. Ole tällöin yhteydessä palvelun myöntäneeseen organisaatioon. 

Selite: ’Ei tarjottuja
palveluita valitulla päivämäärällä’ viittaa siihen, että tuottajalla ei ole tapahtuman päivämäärälle voimassaolevaa hakemusta kyseisestä päätöstuotteesta. Ole tällöin yhteydessä palvelun myöntäneeseen organisaatioon. 

Selite: ’Ajanjaksolle on kirjattu tapahtumia’ viittaa siihen, että palvelussa ei ole sallittu päällekkäisiä tapahtumakirjauksia. Tarkasta, ettei jo kirjatuissa päätöstapahtumissa ole päällekkäisyyksiä tallennettavan tapahtumakirjauksen ajankohtaan. 

Virheilmoitus: ’Kuukausiraportista löytyi lähettämisen estäviä puutteita’ viittaa siihen, että kuukausiraportilta puuttuu pakollisia tietoja tai syötetyissä tiedoissa on virheitä. 

Tarkasta mahdollisten päivämääräkenttien päivämäärien oikeellisuus. Tarkasta myös, että kuukausiraportin tähdellä merkityt pakolliset kentät on täytetty. 

Virheilmoitus: ’Hoitopalautteesta löytyi lähettämisen estäviä puutteita’ viittaa siihen, että hoitopalautteelta puuttuu pakollisia tietoja tai syötetyissä tiedoissa on virheitä. 

Tarkasta mahdollisten päivämääräkenttien päivämäärien oikeellisuus. Tarkasta myös, että hoitopalautteen tähdellä merkityt pakolliset kentät on täytetty. 

Laskuviitteen muodostaminen

Ilmoitus ’Seuraava mahdollinen laskutuspäivä on pv.kk.vvvv’ viittaa siihen, että palvelussa on käytössä laskutusväli (useimmiten 2vko tai 1kk) ja edellinen laskuviite on jo muodostettu tämän laskutusvälin rajoissa.

Jos palvelussa on käytössä laskutusväli, niin palveluntuottajan kuuluu muodostaa vain yksi koontilaskuviite, jossa ovat kaikki kyseisen palvelun tai palveluntuottajan toimipisteen asiakkaiden tapahtumakirjaukset koottuna.

Ilmoitus ’Palvelupalaute antamatta’, viittaa siihen, että päätökseltä/päätöksiltä on antamatta palautteita, ja tämä estää laskuviitteen muodostamisen päätösten osalta.

Jos palauttamaton palaute estää laskuviitteen muodostamisen, niin silloin organisaatio on määritellyt laskutuksen ehdoksi palvelupalautteen lähetyksen. Palaute pitää kirjata ja lähettää vasta, kun viimeinen tapahtumakirjaus on lisätty päätökselle.