Matleena - Ohjelmisto­suunnittelija

URATARINA

MATLEENA ohjelmisto­suunnittelija

”Paitsi että koodaaminen tuntuu sopivan tapaani ajatella, olen ollut myös todella iloinen työyhteisöstäni.”

Miten päädyit Polyconiin?

Aloitin vuonna 2009 Teknillisessä korkeakoulussa teknillisen fysiikan ja matematiikan opintolinjalla. Ennen pitkää valmistuinkin teknillisen fysiikan diplomi-insinööriksi, mutta koulutukseni loppupuolella aloin törmätä identiteettikriisiin; olin saanut kesätöissäni ohjelmointikokemusta mm. analysoidessani kokeiden mittatuloksia, ja olin havainnut että koodaaminen on itse asiassa kivaa! Tein kuitenkin pääaineeni loppuun kun kerran muutenkin olin loppusuoralla.

Hain vuonna 2015 töitä sekä fysiikan että softarakennuksen puolelta, ja lopulta löysin tieni Polyconiin työhaastatteluun ja sain kuin sainkin työtarjouksen. Minua jännitti hypätä eri alalle, mutta en kadu päätöstäni liittyä joukon jatkoksi!

Mitä kaikkea pääset tekemään?

Perehdytyksen jälkeen puuhailin helpompia juttuja ja kykyjeni kartuttua olen saanut vastuulleni haastavampia tehtäviä. Olen tehnyt sekä käyttöliittymää että datakäsittelyä, uuden rakentamista sekä vanhan koodin jatkokehittämistä. Viime vuoden lopulla päädyin kuitenkin tekemään toistaiseksi kiinnostavinta osuutta, nimittäin Effectorin ulkoasun uudistusta. Uuden toiminnallisuuden luominen on erityisen kivaa!

Miten viihdyt Polyconilla ja mitä toiveita sinulla on urasi suhteen? 

Kuten sanottu, oli hyvä päätös tulla tänne. Paitsi että koodaaminen tuntuu sopivan tapaani ajatella, olen ollut myös todella iloinen työyhteisöstäni. Olen kaikkiin firman työntekijöihin vähintään morjenstus- ja ruokapöytäjuttelusuhteessa, ja monien kanssa olen ollut tekemisissä myös vapaa-ajallakin vaikken tuntenutkaan heitä ennen firmaan tuloa.

Nyt kun olen toipunut urani isosta käännöksestä, haluan kehittyä ohjelmoijana ja tulla vahvaksi osaajaksi. Ennen pitkää haluan löytää jonkin osa-alueen johon erikoistua syvemmin.