Hoitotarvikejakelu: Kiireellinen käyttöturvallisuustiedote FreeStyle LibreLink ja FreeStyle Libre 3 -Android sovelluksista

Mikäli sinulla on kysymyksiä tiedotteeseen liittyen, olethan yhteydessä Abbottin asiakastukeen p. 0800 555 500, voit myös tarkastaa löytyykö kysymykseesi vastaus Abbottin usein kysytyistä kysymyksistä: https://www.freestyleandroid.com/fi-fi/faq.html

Abbottin tietoon on tullut, että FreeStyle LibreLink ja FreeStyle Libre 3 Android-sovelluksissa saattaa esiintyä pitkäkestoisia signaalikatkoja, kun niitä käytetään älypuhelimilla, joissa on Android 13 -käyttöjärjestelmä (OS).

Android 13 -käyttöjärjestelmää älypuhelimessaan käyttävien kuluttajien signaali saattaa kadota pitkiksi ajoiksi FreeStyle LibreLink sovelluksessa (hälytys PÄÄLLÄ) ja FreeStyle Libre 3 -sovelluksissa. Tällä saattaa olla vaikutusta siihen, miten saat hälytyksiä matalasta ja/tai korkeasta glukoosista.

Jos tämä koskee Teitä, kytke puhelimesi Bluetooth pois päältä ja sitten takaisin päälle tai sulje puhelimesi ja kytke puhelimesi uudelleen päälle.

Huomio: Jos et ole varma mitä käyttöjärjestelmää käytät, katso lopusta ohje Näin löydät käyttöjärjestelmäsi version

Ongelma / Haitta

Abbott on äskettäin havainnut, että käytettäessä älypuhelinta Android 13 -käyttöjärjestelmän (OS) kanssa, asiakkaat saattavat kokea pitkiä aikoja, jolloin signaali katoaa FreeStyle LibreLink- ja FreeStyle Libre 3 Android -sovelluksissa. Tällaisten pitkien signaalin katoamisjaksojen aikana, glukoosihälytysten käyttäjät eivät saa matalan tai korkean glukoosin hälytyksiä ja FreeStyle Libre 3 -käyttäjät eivät saa glukoosilukemia. Jos olet FreeStyle Libre 2 -järjestelmän käyttäjä, tämä ei vaikuta glukoosilukemen saantiin skannaamalla sensori.

Mahdolliset haitat

  • Menetetyt glukoosihälytykset voivat johtaa havaitsematta jääneeseen matalaan tai korkeaan glukoosipitoisuuteen, mikä voi johtaa hoidon viivästymiseen, kuten insuliinin ottamatta jättämiseen tarvittaessa.
  • Menetetyt glukoosilukemat (vain FreeStyle Libre 3) voivat johtaa havaitsematta jääneeseen alhaiseen tai korkeaan glukoosipitoisuuteen, mikä voi johtaa hoidon viivästymiseen, kuten insuliinin ottamatta jättämiseen tarvittaessa.

Toimenpiteet käyttäjille

Vaihe 1) Jos signaali katkeaa pitkäksi aikaa, jompikumpi seuraavista toimenpiteistä voi mahdollistaa yhteyden uudelleen muodostamisen:

Kytke Bluetooth pois päältä ja sitten uudelleen päälle Android-älypuhelimen asetuksista

Kytke älypuhelimesi pois päältä ja sitten uudelleen PÄÄLLE

Vaihe 2) Määritä ”signaalin katkeaminen” hälytys PÄÄLLE, kun ”Ohita Älä häiritse” on käytössä. Katso osoitteesta www.FreeStyleAndroid.com lisätietoja hälytysten määrittämiseksi

Kun symbolit (katso alla) eivät enää näy sovelluksessasi, tiedät että yhteys on palautunut.

Sinun on toistettava jokin yllä olevista vaiheista, jos tulevaisuudessa koet pitkiä aikoja, jolloin signaali katoaa.

Jos et ole vielä päivittänyt älypuhelimesi käyttöjärjestelmäversiota (OS) Android 13 versioon ja käytät FreeStyle LibreLink- tai FreeStyle Libre 3 -sovellusta, suosittelemme lykkäämään päivitystä, kunnes saat lisäilmoituksen Abbottilta.

On tärkeää huomata, että signaali voi kadota myös muun syyn takia. Esimerkiksi signaali voi katketa, jos älypuhelimesi on liian kaukana sensorista. Jos näin käy, noudata käyttöohjeen vianetsintäosiossa annettuja ohjeita.

Tämä ei vaikuta sinuun, jos

  • Käytät lukijaa sensorin käynnistämiseen
  • Käytät FreeStyle LibreLink -sovellusta FreeStyle Libre -sensorien kanssa
  • Käytät FreeStyle LibreLink- tai FreeStyle Libre 3 -sovellusta Applen iPhonessa
  • Käytät FreeStyle LibreLink- tai FreeStyle Libre 3 -sovellusta Android 12 tai sitä vanhemmalla käyttöjärjestelmällä
  • Käytät FreeStyle LibreLink -sovellusta ilman hälytyksiä

Näin löydät käyttöjärjestelmäsi version

Jos haluat tarkistaa, mikä käyttöjärjestelmäversio älypuhelimessasi on käytössä, seuraa alla olevia ohjeita:

  • Avaa Android-älypuhelimen asetukset
  • Napauta lähellä alareunaa Tietoja puhelimesta ja sitten Android-versio