Polycon

Ohje hoitotarvikkeen käyttäjälle

Tässä ohjeessa kerrotaan:

Tilauksen seurantaan tai vastaanottamiseen liittyvissä kysymyksissä, olethan yhteydessä suoraan kotikuntasi tai hyvinvointialueesi hoitotarvikejakelusta vastaavaan tahoon.

Aloita portaalissa asiointi kirjautumalla sisään henkilöasiakkaana. Kirjautuminen tapahtuu suomi.fi-tunnistautumisen avulla. Tarkemmat ohjeet kirjautumiseen löydät täältä.

Kirjauduttuasi portaaliin henkilöasiakkaana, pääset tarkastelemaan hoitotarviketietojasi etusivuvalikon Hoitotarvikkeet-otsikon alta. 

Omat hoitotarvikkeet -osiosta pääset tarkastamaan sinulle myönnettyjä, palse.fi-portaalin kautta tilattavia hoitotarvikkeita.

Omat tilaukset -osiossa voit tarkastella aiemmin tekemiäsi hoitotarviketilauksia, ja tarkastaa tilauksen tämän hetkisen tilan.

Uusi tilaus -osion kautta pääset tekemään uuden hoitotarviketilauksen. 

Aiempien hoitotarviketilausten tarkastelu

Pääset tarkastelemaan aiemmin tekemiäsi hoitotarviketilauksia, sekä tarkastamaan aktiivisen hoitotarviketilauksen tilan klikkaamalla etusivun valikosta Omat tilaukset.

Tämän jälkeen sinulle aukeaa listaus omista hoitotarviketilauksistasi. Listauksesta näet esimerkiksi tilauspäivän sekä tilausnumeron. Listan oikeassa reunassa olevasta Tilasarakkeesta voit tarkastaa tilauksen tilan, joka päivittyy ajantasaisesti sitä mukaa kun tilauksesi käsittely etenee hoitotarvikejakelusta vastaavassa organisaatiossa.

Uuden hoitotarviketilauksen tekeminen

Uuden hoitotarviketilauksen pääset täyttämään klikkaamalla etusivun valikosta Uusi tilaus.

Tilaustietoihin täytetään puhelinnumero (tai jos puhelinnumero tulee tilaustietoihin oletuksena, niin tarkistathan puhelinnumeron oikeellisuuden), toimitustapa sekä toimituspaikka.

Tilauksen riveiltä valitaan ne tuotteet, joista halutaan tehdä uusi tilaus. Lisää tilattavien hoitotarvikkeiden kohdalle valinta kohtaan Lisää tilaukselle. 

Jäljellä-, Myönnetty/vuosi- ja Kertatilausrajoitus –sarakkeista voit tarkastaa hoitotarviketilaustasi koskevat rajoitukset.

Kun olet täyttänyt tarvittavat tiedot, jatka tilaustasi klikkaamalla Jatka tilauksen tarkentamiseen -painiketta.

Jos hoitotarvike ei ole valittavissa tilaukseen, johtuu tämä todennäköisesti siitä, että hoitotarvikkeella on kertatilausrajoitus. Olethan tällöin yhteydessä kotikuntasi tai hyvinvointialueesi hoitotarvikejakelusta vastaavaan tahoon.

Klikattuasi Jatka tilauksen tarkentamiseen -painiketta, siirryt valitsemaan tilattavien hoitotarvikkeiden tilausmäärän. Tilattava määrä valitaan klikkaamalla Valitse tilattava määrä -sarakkeen alta +-painiketta.

Vaihtoehtoisesti voit kirjoittaa tilattavan määrän suoraan Valitse tilattava määrä -otsikon alle, klikkaamalla tilattavan määrän kenttää:

Tilauksen tarkennus -tekstikenttään voit halutessasi kirjata vapaamuotoisesti tarkentavia tietoja tilaukseesi liittyen. Jos tilaukseen sisältyy useampi hoitotarvike, niin mainitsethan tarkenteessa mitä hoitotarviketta tarkennus koskee. 

Kun tilattavien tarvikkeiden määrä ja mahdollinen tarkennus on lisätty, pääset jatkamaan tilaustasi Jatka vahvistamaan tilaus -painiketta.

Klikattuasi Jatka vahvistamaan tilaus -painiketta, sinulle lähetetään tekstiviestitse vahvistuskoodi siihen puhelinnumeroon, jonka olet tilauksessa ilmoittanut. Syötä tekstiviestissä ilmoitettu vahvistuskoodi Vahvistuskoodi-kenttään ja klikkaa lopuksi Vahvista ja jatka.

Jos et saa puhelimeesi vahvistuskoodia, klikkaa Peruuta ja tarkasta tilauksessa ilmoitettu puhelinnumero. 

Vahvistuksen jälkeen sinulle aukeaa vielä tarkistettavaksi tilauksesi tiedot. Jos tiedot ovat oikein, klikkaa Lähetä tilaus. Jos tiedoissa on korjattavaa, pääset korjaamaan tilauksen tietoja klikkaamalla Takaisin-painiketta.

Tilauksen lähetyksen jälkeen saat vielä vahvistuksen onnistuneesta tilauksesta. Voit halutessasi tilata vahvistusviestin myös itsellesi sähköpostitse tai tekstiviestitse.