Polycon

Ohje hoitotarvikkeen käyttäjälle

Tässä ohjeessa kerrotaan:

Tilauksen seurantaan tai vastaanottamiseen liittyvissä kysymyksissä, olethan yhteydessä suoraan kotikuntasi tai hyvinvointialueesi hoitotarvikejakelusta vastaavaan tahoon.

Aloita kirjautumalla sisään palse.fi-portaaliin.

Pääset tarkastelemaan tilattavien hoitotarvikkeiden tietoja klikkaamalla kirjautuneen asiakkaana etusivulta Sinun päätökset ja palvelut -otsikon alta Hoitotarvikkeet.

Vaihtoehtoisesti voit klikata koti -kuvakkeen viereiseltä valintanauhalta Omat palvelut ja sen jälkeen valita valikosta Omat hoitotarvikkeet.

Aiempien hoitotarviketilausten tarkastelu

Pääset tarkastelemaan aiemmin tekemiäsi hoitotarviketilauksia, sekä tarkastamaan aktiivisen hoitotarviketilauksen tilan klikkaamalla Omat palvelut -valikosta Omat tilaukset.

Tämän jälkeen sinulle aukeaa listaus omista hoitotarviketilauksistasi. Listauksesta näet esimerkiksi tilauspäivän sekä tilausnumeron. Listan oikeassa reunassa olevasta Tila-sarakkeesta voit tarkastaa tilauksen tilan, joka päivittyy ajantasaisesti sitä mukaa kun tilauksesi käsittely etenee hoitotarvikejakelusta vastaavassa organisaatiossa.

Uuden hoitotarviketilauksen tekeminen

Uuden hoitotarviketilauksen pääset täyttämään klikkaamalla Omat palvelut-valikosta Uusi tilaus.

Tilaustietoihin täytetään puhelinnumero (tai jos puhelinnumero tulee tilaustietoihin oletuksena, niin tarkistathan puhelinnumeron oikeellisuuden), toimitustapa sekä toimituspaikka.

Tilauksen riveiltä valitaan ne tuotteet, joista halutaan tehdä uusi tilaus. Määrä-kenttään kirjataan tilattava tuotemäärä.

Jäljellä-, Myönnetty/vuosi- ja Kertatilausrajoitus –sarakkeista voit tarkastaa hoitotarviketilaustasi koskevat rajoitukset.

Kun olet täyttänyt tarvittavat tiedot, jatka tilaustasi klikkaamalla Jatka tilaukseen.

Tämän jälkeen sinulle lähetetään tekstiviestitse vahvistuskoodi siihen puhelinnumeroon, jonka olet tilauksessa ilmoittanut. Syötä tekstiviestissä ilmoitettu vahvistuskoodi Vahvistuskoodi-kenttään ja klikkaa lopuksi Vahvista ja jatka.

Jos et saa puhelimeesi vahvistuskoodia, klikkaa Peruuta ja tarkasta tilauksessa ilmoitettu puhelinnumero. 

Vahvistuksen jälkeen sinulle aukeaa vielä tarkistettavaksi tilauksesi tiedot. Jos tiedot ovat oikein, klikkaa Lähetä tilaus. Jos tiedoissa on korjattavaa, pääset korjaamaan tilauksen tietoja klikkaamalla Edellinen.

Tilauksen lähetyksen jälkeen saat vielä vahvistuksen onnistuneesta tilauksesta. Voit halutessasi tilata vahvistusviestin myös itsellesi sähköpostitse tai tekstiviestitse.