Effector Hoitotarvikejakelu on julkiselle terveyden­huollolle tarkoitettu kattava tieto­järjestelmä hoito­tarvike­jakelu­prosessien sähköiseen ja kustannus­tehokkaaseen hallintaan

Prosessin hallinta

Kokonaisvaltainen hoitotarvikejakeluprosessin hallinta.

Raportointi

Kattava ja reaaliaikainen hoitotarvikkeiden varastoinnin ja jakelun seuranta- ja raportointitoiminnallisuus.

Varastonhallinta

Varastosaldojen seuranta, hälytysrajat ja inventaariotoiminnot.

Asiakaslähtöisyys

Asiakkaan sähköinen asiointi, tekstiviesti-ilmoitukset saapuneista hoitotarvikkeista ja lokerikkoautomaatit hoitotarvikkeiden noutamiseen.

Effector Hoitotarvikejakelu

Effector Hoitotarvikejakelun avulla hallitaan hoitotarvikkeiden jakelupäätöksiä, jakelua, varastoa ja asiakastilauksia. Järjestelmällä voidaan hallinnoida myös asiakkaan kotiin toimitettavia hoitotarvikkeiden suorajakeluita.  

Hoitotarvikejakelupäätöksille kirjataan asiakkaalle jaettavat hoitotarvikkeet. Jakelutapahtuman tiedot tallentuvat Effectoriin seurantaa ja raportointia varten. Järjestelmässä on hoitotarvikkeiden kirjauksia helpottava viivakoodinlukijatuki (EAN-koodit).  Varastotilauksien hallinnassa hoitotarvikkeille voidaan asettaa varastosaldon hälytysrajoja, jolloin rajan alle pudonnut  saldo käynnistää automaattisen tarviketilauksen. Tilaukset lähetetään tavarantoimittajalle automaattisesti suoraan järjestelmästä. 

Asiakaslähtöisyys hoitotarvikejakelussa

Asiakas voi tilata hoitotarvikkeet itsenäisesti ajasta ja paikasta riippumatta sähköisen palse.fi-portaalin kautta, josta asiakas voi myös ajantasaisesti seurata tilauksensa etenemistä. Asiakas saa tekstiviestinä paketin noutotiedot ja -ajankohdan. Hoitotarvikepaketit voidaan joko noutaa kunnan noutopisteestä tai ne on mahdollista vastaanottaa pakettiautomaatteihin, jolloin noutoajankohtiin saadaan lisää joustoa. Asiakas voi seurata palse.fi-portaalissa tilauksensa etenemistä. Organisaatiolle Hoitotarvikejakelutoiminnallisuus mahdollistaa koko jakeluprosessin seurannan Effectorissa.

Effector Mobile -sovellus mahdollistaa kotihoidon tai palvelutalon henkilökunnalle hoitotarviketilauksen tekemisen asiakkaan puolesta. Hoitohenkilökunta voi tarkastella asiakkaan hoitotarvikepäätöksiä ja tehdä hoitotarviketilauksia joko suoraan asiakkaan kotiin tai palvelutaloon toimitettuna. Kaikki Effector Mobilessa suoritetut toiminnot tallentuvat reaaliaikaisesti Effecoriin.

"Effector tukee toiminnan johtamista ja sisältää moni­puoliset raportointi­ominaisuudet, joiden avulla seurataan jaettujen hoito­tarvikkeiden määriä ja kustannuksia."

Polycon ja Optima Locker yhteistyössä

Hoitotarvikepakettien itsepalveluautomaatit toteutettiin Polyconin ja Optima Lockerin yhteistyönä. Tilattuja paketteja voidaan hallinnoida Effectorissa ja asiakas saa saapumisilmoituksen kätevästi tekstiviestillä.

Polycon ja Smartbox yhteistyössä

Jyväskylä monipuolisti hoitotarvikejakeluaan Effector Hoitotarvikejakelun sähköisellä laajennuksella ja SmartBox- jakeluautomaatin avulla. Palse.fi portaalin sähköisen asiointikanavan ja Smartboxnoutoautomaatin avulla asiakas voi tehdä hoitotarvikkeen tilauksen ja paketin noudon itsenäisesti haluamanaan ajankohtana.

Polycon järkeisti Soiten hoito­tarvike­jakelua, nyt asiakkaat ovat tyytyväisempiä ja kunta­yhtymä säästää rahaa

Vuoden 2017 alussa, kun alueen organisaatiot yhdistyivät Soiteksi, myös hoitotarvikkeiden varastojen hallintaa ja jakelua alettiin järkeistämään. Soiten alueella on ollut jo vuosi käytössä Effector Hoitotarvikejakelu -järjestelmä, muutostarpeiden ilmetessä tuli tarve myös muokata ja kehittää Hoitotarvikejakelu-järjestelmää vastaamaan paremmin uusia tarpeita. Polycon oli tärkeässä roolissa yhtenäisen järjestelmän luomisessa. Lähtötilanteessa hoitotarvikejakelun prosessit olivat hajanaiset ja pirstaleiset, koska Soiten alueella on 13  hoitotarvikkeiden vastaanottotoimipistettä.  

Hoito­tarvike­jakelu­toiminnot myös Effector Mobilessa

Effector Mobile on Polycon Oy:n kehittämä Android-pohjainen mobiilisovellus, joka mahdollistaa Effectorin käytön älypuhelimella tai tabletilla työpisteen ulkopuolella. Mobiilista Effectoria voi käyttää esimerkiksi asiakkaan kotona, varastossa tai kuljetusten yhteydessä, mikä lisää järjestelmän hyötyä merkittävästi. 

Ota yhteyttä

Ajankohtaista

Sähköinen asiointi ja kustannussäästöt hoitotarvikejakelussa

Sähköisten asiointitapojen käyttöönottoa ei kannata pelätä, mutta käyttö tulee suunnitella palvelupolku ja kokonaisprosessi huomioiden. Asiakaslähtöinen ja tietoturvallinen sähköinen asiointikanava tehostaa hyvinvointialueen hoitotarvikejakelua tuomalla kustannussäästöjä ja sujuvuutta prosessiin.

Lue lisää