Portaaliuutiset

Huoltokatko - Serviceavbrott 15.4.2019

Portaalissa huoltokatko 15.4.2019 21:00 - 23:00.
Serviceavbrott i portalen 15.4.2019 21:00 - 23:00.

Kanta-Hämeen sairaanhoitopiiri siirtyi laajennettuihin palvelusetelitoimintoihin Palse.fi -portaalissa

Kanta-Hämeen sairaanhoitopiiri (KHSHP) on hankkinut laajennuksen vanhaan Effector Palvelusetelit -järjestelmäänsä ja siirtynyt vuoden 2019 alusta lähtien laajennettuihin palvelusetelitoimintoihin Palse.fi -portaalissa. KHSHP otti alun perin vuonna 2012 käyttöönsä Effector Palvelusetelit -järjestelmän silloisen suppean version, joka mahdollisti palveluseteleiden myöntämisen ja palveluntuottajarekisterin hallinnan. Nyt käyttöönotetut palvelusetelilaajennukset tarjoavat keinon viedä koko palveluseteliprosessi palvelusetelin myöntämisestä, toteutuneiden palveluiden raportoinnista ja hoitopalautteiden sähköisen keräämisestä aina laskutukseen ja laskunkäsittelyyn asti sähköiseen järjestelmään. Samaa järjestelmää käyttävät Kanta-Hämeen lisäksi muun muassa ESSOTE, HUS, KSSHP ja PSSHP.

Laajennuksien myötä Effector mahdollistaa alueellisen palvelusetelitoiminnan kehittämisen. Tämä tarkoittaa sitä, että alueen terveyskeskukset voivat jatkossa liittyä KHSHP:n laatimiin terapiapalveluihin (fysio-, toiminta- ja lasten puheterapia) ja sääntökirjoihin ja aloittaa tämän myötä sähköisten palveluseteleiden myöntämisen.

Ota yhteyttä, niin kerromme lisää palvelusetelitoiminnasta ja Effectorin tarjoamista mahdollisuuksista!

Lisätietoja:
Timo Ruotsalainen, palvelupäällikkö Polycon Oy
p.050 365 6213, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. 

Huoltokatko - Serviceavbrott 21.3.2019

Portaalissa huoltokatko 21.3.2019 21:00 - 23:00.
Serviceavbrott i portalen 21.3.2019 21:00 - 23:00.

Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiiri aloitti henkilökohtaisten budjettien hallinnoinnin Effector Palvelusetelit -järjestelmän kautta

Etelä Karjalan sosiaali- ja terveyspiirin (Eksote) henkilökohtaisen budjetin kokeilu aloitettiin vuonna 2018. Kevään aikana tehtiin määrittelytyötä järjestelmän toimintojen osalta; mitä laajennuksia Effectoriin halutaan toteuttaa henkilökohtaisen budjetin osalta. Syksyn aikanan järjestelmään toteutettiin hankkeen määrittelyvaiheessa määritellyt henkilökohtaisen budjetin laajennukset. Eksote avasi henkilökohtaisen budjetin palveluntuottajahaun marraskuun puolessa välissä ja palveluntuottajahaku henkilökohtaiseen budjettiin on jatkuva. Tällä hetkellä hyväksyttyjä palveluntuottajia on yhteensä 24 kappaletta.

Henkilökohtaisen budjetin kokeilun myötä Eksoten palse.eksote.fi -portaaliin tuli käyttöön asiakkaiden vahva tunnistautuminen (suomi.fi-tunnistautuminen). Vahva tunnistautuminen järjestelmään mahdollistaa, että henkilökohtaisen budjetin asiakkaille voidaan näyttää portaalissa palveluntuottajan palvelusta kirjaama palveluraportti. Asiakkaat pystyvät yhä seuraamaan henkilökohtaisen budjettinsa käyttöä myös kirjautumalla portaaliin henkilökohtaisen budjetin numerolla ja asiakkaan varmenteella. Tällöin asiakkaalle ei kuitenkaan näytetä henkilökohtaisen budjetin palvelussa muodostuneita palveluntuottajan kirjaamia palveluraportteja.

Helmikuusta lähtien henkilökohtaisen budjetin saaneet asiakkaat ovat voineet suunnitella henkilökohtaisen budjettinsa käyttöä portaalissa. Asiakas voi suunnittelutyökalun avulla hahmotella, mihin palveluihin hän haluaa käyttää henkilökohtaista budjettiaan. Suunnittelutyökalu kertoo asiakkaalle, kuinka paljon suunniteltu palvelu kustantaa.

Myös henkilökohtaisen budjetin palveluntuottajahakuun on tullut uudistuksia. Henkilökohtaisen budjetin palveluntuottajahakuun saa nyt hakuehdoiksi palveluntuottajahakemuksen tietoryhmiä. Tämän avulla palveluntuottajia voidaan hakea esimerkiksi kotiin tuotettavien palveluiden toimialueen perusteella. Tämän lisäksi palveluntuottaja pystyy lähettämään portaalin kautta ilmoituksen toiminnan lopettamisesta. Palveluntuottajan lopettamisilmoituksesta tulee viesti hakemusten käsittelijälle ja hakemuksen voimassaolo asetetaan päättyneeksi palveluntuottajan ilmoittamana päivänä.

Lisätietoja:
Paula Nieminen, palvelujohtaja Polycon Oy
p.044 253 5530, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Huoltokatko - Serviceavbrott 6.3.2019

Portaalissa huoltokatko 6.3.2019 23:00 - 24:00.
Serviceavbrott i portalen 6.3.2019 23:00 - 24:00.

Palse.fi -ostopalveluiden käyttöönotto Sosterissa

Itä-Savon sairaanhoitopiirin kuntayhtymässä on laajennettu toimintoja Palse.fi -ostopalveluiden käyttöönoton merkeissä vuoden 2018 loppupuolella, ja varsinainen käyttöönotto on aloitettu vuoden 2019 alussa. Palse.fi -maksusitoumukset on otettu käyttöön tehostetun ja vaativan tehostetun palveluasumisen piirissä. Sähköinen palvelusetelijärjestelmä (www.palse.fi) auttaa reaaliaikaisessa tiedonvälityksessä palveluntuottajien ja sairaanhoitopiirin välillä. Järjestelmä sisältää toiminnot ostopalvelumaksusitoumusten kirjaamiseen ja tulostamiseen.

Käyttöönoton yhteydessä järjestelmää tehostetaan myös sähköisen allekirjoituksen ja kirjelähetyksen (iPost) myötä, mitkä tuovat automatiikkaa postitukseen ja vähentää manuaalista tulostamista. iPost-liittymä mahdollistaa esimerkiksi potilasohjeiden liittämisen maksusitoumusten tiedoksiantoon. Tehdyt maksusitoumukset voidaan allekirjoittaa sähköisellä allekirjoituksella, mikä nopeuttaa päätösprosessia. Ostopalveluiden laskujen käsittely on myös automatisoitu.

Lisätietoa Effector Ostopalvelut -järjestelmän tarjoamista mahdollisuuksista on saatavilla www-sivuillamme http://www.polycon.fi/ratkaisut/ostopalvelut.

Huoltokatko - Serviceavbrott 21.2.2019

Portaalissa huoltokatko 21.2.2019 21:00 - 23:00.
Serviceavbrott i portalen 21.2.2019 21:00 - 23:00.

Huoltokatko - Serviceavbrott 11.2.2019

Portaalissa huoltokatko 11.2.2019 21:00 - 23:00.
Serviceavbrott i portalen 11.2.2019 21:00 - 23:00.

Suunnittelematon käyttökatko ohi - Oplanerat driftavbrott över

Yleisessä palse.fi-portaalissa oli suunnittelematon käyttökatko 30.1.2019 aamulla. Alihankkijan huoltotoimenpiteen yhteydessä verkkoliikenteeseen tuli katko, joka saatiin korjattua klo 12:19. Pahoittelemme käyttökatkoksesta aiheutunutta harmia!

Ett oplanerat driftavbrott inträffade i den allmänna palse.fi-portalen på morgonen 30.1.2019. I samband med underleverantörens underhåll uppstod avbrott i nättrafiken, som korrigerades kl 12:19. Vi beklagar de besvär som orsakats av avbrottet!

Huoltokatko - Serviceavbrott 17.1.2019

Portaalissa huoltokatko 17.1.2019 21:00 - 23:00.
Serviceavbrott i portalen 17.1.2019 21:00 - 23:00.