Palveluntuottajaksi hakeutuminen

Kun olet kirjautunut sisään portaaliin, avaa sivu Hakemukset ja ilmoitukset, jonne on listattu kaikki ne palvelut, joihin on sillä hetkellä mahdollista hakea palveluntuottajaksi. Portaalin kautta on mahdollista hakeutua palvelustelipalveluiden, henkilökohtaisen budjetin, itse maksettavien palveluiden tai yrityssetelin tuottajaksi. Voit organisaatiokohtaisesti nähdä kaikki palvelut, joihin on tällä hetkellä mahdollista hakeutua palveluntuottajaksi. Mikäli olet jo täyttänyt hakemuksia, näkyvät ne sivun yläosassa.

 

Klikkaamalla palvelun nimeä, esim. Fysioterapiapalvelut, pääset lukemaan palvelua koskevan tarkemman kuvauksen.

Klikkaamalla Uusi hakemus –linkkiä avaat hakemuslomakkeen:

Uusi hakemus luonnostilassa

Vasemmassa reunassa näkyvät hakemuksen eri osiot. Hakemuksen ensimmäinen (ylin) Palveluntuottaja-osio avaa yrityksen tiedot, jotka olet antanut jo rekisteröitymisen yhteydessä. Täytä kaikki muut hakemuksen osiot huolellisesti.

Hakemuksessa kysytään muiden tietojen lisäksi hintatietoja. Hakemuksen hintatietosivulla näytetään ne palvelut/tuotteet, joille haetaan palveluntuottajia. Laita ruksi sen palvelun eteen, jota tarjoat ja lisää tarjoamanne hinta Palvelun hinta -sarakkeeseen. Asiakkaan maksettavaksi jäävä omavastuuosuus muodostuu automaattisesti palvelun hinnan ja setelin arvon erotuksesta.

Hakemuksen osiossa Toimipisteet pääset määrittelemään ne toimipisteet, jotka osallistuvat kyseisen palvelusetelipalvelun tuottamiseen. Toimipisteet osio on näkyvissä, mikäli palveluseteliä myöntävä organisaatio sallii usean toimipisteen ilmoittamisen hakemuksessa. Portaalin Yrityksen tiedot -osiossa pystyt hallitsemaan toimipisteitä.

Hakemuksen osiossa Hoidolliset oikeudet pääset määrittelemään ne käyttäjät, joille haluat antaa oikeudet asiakkaiden hoidollisten tietojen käsittelyyn portaalissa. Oikeus koskee vain sitä palveluita, jonka tuottajaksi olet nyt hakeutumassa. Hakemuksen Hoidolliset oikeudet -osiossa voit antaa oikeuden asiakkaiden hoidollisten tietojen käsittelyyn vain niille käyttäjille, joille olet portaalissa Käyttäjähallinta-osiossa määritellyt hoidollisen roolin (sivuston ylävalikko, Yrityksen tiedot / Käyttäjähallinta).

Huomaathan, että tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia, eikä hakemuksen lähettäminen ilman näitä tietoja ole mahdollista. Hakemuksen osiot sisältävät erityyppisiä kysymyksiä. Jos vastaus pyydetään Kyllä/Ei -muodossa, klikkaa pientä ympyrää Kyllä tai Ei -sanan edessä. Huomioi myös, että kerättävien tietojen jäljessä lukee vastausten vaatimuksia, esim. Kyllä/Ei -vastausten osalta saatetaan ilmoittaa: Vain Kyllä-vastaus kelpaa, tai numeerisen tiedon osalta saatetaan määritellä, että vastauksen on oltava vähintään tai enintään joku tietty luku.

Vastaukset saatetaan joissakin hakemusosioissa pyytää kirjoittamaan tekstikenttään. Jos haluat leventää kenttää, vie hiiri harmaiden viivojen muodostaman kolmion päälle. Paina hiiren vasen painike pohjaan ja raahaa hiirtä oikealle (tai vasemmalle), niin kenttä levenee (tai kapenee).

Tekstikentän koon muuttaminen

Valitse Palveluun pääsyn kesto -sivulla aika, kuinka kauan asiakas joutuu odottamaan palveluun pääsyä. Kun hakemus on hyväksytty, voit päivittää tietoa Palveluun pääsyn kestosta Hakemukset ja ilmoitukset -sivulla.

Valitse hakemuksen Esikatsele hakemusta -osiossa Esikatsele hakemustasi -painike, niin saat luonnostilassa olevan hakemuksen auki erilliseen ikkunaan.

Mikäli jokin hakemuksen kohta on jäänyt täyttämättä tai se on täytetty vaatimuksen vastaisesti, asiasta huomautetaan Vahvista ja palauta -sivulla Seuraavissa osioissa on puutteita -otsikon alapuolella. Ne hakemuksen osiot, joiden vastauksissa on puutteita, on merkitty keltaisella taustalla. Klikkaa puutteellisesti täytetyn hakemusosion nimeä ja tee tarvittavat korjaukset ja täydennykset.

Vahvista ja palauta –sivu, kun hakemus on täytetty puutteellisesti

Voit halutessasi jättää hakemuksen täyttämisen kesken ja palata jälleen myöhemmin täydentämään hakemusta. Voit täydentää hakemusta siihen asti kunnes olet vahvistanut ja lähettänyt hakemuksen Vahvista hakemus - painikkeella. Kesken jääneen hakemuksen löydät myöhemmin portaalista, Palvelusetelipalvelut-sivun yläosasta.

Kun olet tarkistanut hakemuksesi ja se on valmis, klikkaa Vahvista hakemus -painiketta. Tästä avautuu varmistusikkuna, jossa huomautetaan, että hakemuslomakkeen tietoja ei ole enää hyväksymisen jälkeen mahdollista muokata. Jos tiedät syöttäneesi hakemukseen oikeat tiedot, valitse Hyväksy. Tämän jälkeen palaat Vahvista ja palauta -sivulle. Sivulla annetaan ohjeet allekirjoitetun hakemuksen palauttamiseen. Avaa hakemus tulostettavaksi sivulla olevasta hakemus-linkistä. Tulosta hakemus ja palauta se allekirjoituksella varustettuna sivulla ilmoitettuun osoitteeseen.

Kun vahvistit hakemuksen, hakemuksesi tila muuttui. Ennen vahvistamista Luonnos-tilassa olleen hakemuksen tila on tekemäsi vahvistuksen jälkeen Odottaa hyväksymistä. Kun palvelusetelin myöntäjä on hyväksynyt hakemuksesi, kyseisen palvelun kohdalla hakemuksen tilana on Hyväksytty.

Ostopalvelusopimuksen täyttäminen

Ostopalveluiden kohdalla prosessi eroaa hieman palvelusetelipalveluista. Ostopalveluissa palvelun ostava organisaatio kutsuu sopimustuottajat ostopalveluiden tuottajiksi. Tuottajat saavat sähköpostiinsa kutsulinkin, jota klikkaamalla pääsee portaaliin täyttämään sopimuksen. Sopimuksen täyttäminen ja lähettäminen etenee tästä eteenpäin samalla tavalla kuin edellä kuvattu palvelusetelihakemuksen täyttäminen. Ostopalveluissa vaaditaan siis aina erillinen kutsu, eikä näitä sopimuksia löydy portaalista ilman sitä. Löydät omat sopimuksesi ja valmisteilla olevat sopimuksesi portaalista kohdasta Sopimukset.