Uutiset

Reklamaationhallinta -laajennus otettu käyttöön Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä

Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri (PPSHP) on ottanut käyttöönsä uuden Effector-laajennuksen, Reklamaationhallinnan. PPSHP käyttää Effector-järjestelmää apuvälinepalveluiden, lääkintälaitehuollon sekä julkisen kilpailutuksen sähköisessä hallinnoinnissa, joten tästä näkökulmasta on saumatonta ja luontevaa hallinnoida myös reklamaatioita samassa järjestelmässä.

Reklamaationhallinta mahdollistaa kaiken reklamaatioon liittyvän kirjeenvaihdon tallentamisen samaan paikkaan Effectorissa, jotta tiedot ovat jälkikäteen helposti löydettävissä. Tarpeelliset tiedot reklamaatioista ovat nähtävissä myös muualla Effectorissa – esimerkiksi apuvälinekortilla voidaan näyttää huomautus keskeneräisestä reklamaatiosta. Reklamaatiotiedoista on myös mahdollista ajaa raportteja, ja haluttaessa reklamaatiot voidaan lähettää automaattisesti tiedoksi esimerkiksi hankintatoimistoon.

Reklamaation voi kohdistaa useisiin eri kohteisiin apuvälineestä kuntoutukseen. Lisäksi voidaan kirjata kokonaan avoin reklamaatio. Effector tarjoaa valmiin mallin tuottajalle lähetettävään lomakkeeseen, mutta tarvittaessa reklamaation voi jättää vain sisäisesti tiedoksi. Reklamaationhallinnan jatkokehityssuunnitelmissa on kytkeä toiminto Palse.fi-portaaliin, joka on palveluntuottajien ja asiakkaiden selainpohjainen asiointikanava.

Lisätietoja antavat:
Toni Tuuri, fysioterapeutti, Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri
p. 0400 719 396, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Jussi Sulopuisto, palvelupäällikkö, Polycon Oy
p. 050 352 0336, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.