Uutiset

Asiakas hoitotarvikejakelun kehittämisen keskiössä

Hoitotarvikejakelu kehittyy suurin harppauksin, kehityksen yhtenä tavoitteena on asiakaslähtöisyys. Uudistuksen tarkoitus on vapauttaa asiakkaat hoitotarvikejakelupisteiden rajatuista aukioloajoista.

Palse.fi -portaali on vuonna 2013 markkinoille tuotu palveluntuottajien ja asiakkaiden käyttöliittymä Effector-järjestelmään. Palse.fi -portaali on saavuttanut vahvan aseman palveluseteleiden hallinnoinnin alustana. Nyt Palse.fi -portaalin kautta on myös mahdollista tilata hoitotarvikkeita sekä tarkastella tilauksia ja omia hoitotarviketietoja. Sähköinen portaali Palse.fi mahdollistaa asioinnin paikasta tai ajasta riippumatta.

Palse.fi -portaalin sähköiseen asiointipalveluun kirjaudutaan Suomi.fi-palvelun vahvan tunnistautumisen kautta verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla. Palveluun kirjautunut voi myös asioida puolesta-asioijana. Asiakastilaus Palse.fi -portaalin kautta on nopeaa ja vaivatonta. Portaalin asiointikokemus on suunniteltu käyttäjäystävälliseksi huomioiden käytönopastukset ja käyttöliittymän selkeyden.

Palse.fi -portaalissa olevat hoitotarviketiedot ovat suoraan yhteydessä Effector-järjestelmään, jossa hallinnoidaan tilauksen jatkokäsittely sekä varasto- ja logistiikkaprosesseja. Effector Hoitotarvikejakelu -järjestelmä tukee hoitotarvikejakeluprosessin eri vaiheita mahdollistaen hoitotarvikejakelun asiakkaiden jakelupäätösten ja jakelutapahtumien rakenteisen kirjaamisen ja hallinnan, hoitotarvikkeiden tilaamisen toimittajilta sekä toimintaan liittyvän varastonhallinnan.

Hoitotarvikkeiden asiakastilaukset voidaan toimittaa terveyskeskuksen noutopisteen lisäksi lokerikkoautomaatteihin. Koodilla avattavien lokerikkoautomaattien avulla voidaan mahdollistaa pidemmät aukioloajat myös tilausten noudon osalta. Asiakkaalle lähetetään ilmoitus saapuneesta hoitotarvikepaketista tekstiviestitse. Mikäli tilauksen toimituspaikaksi on valittu lokerikkoautomaatti, sisältää tekstiviesti-ilmoitus lokeron avauksen ohjeet sekä mahdollisen säilytyksen määräajan.

Hoitotarvikkeiden sähköistä asiointiportaalia ja lokerikkotoimitusta pilotoidaan syksyllä yhteistyössä Keski-Pohjanmaan sosiaali- ja terveyspalvelukuntayhtymän kanssa.

Palse.fi -portaalin asiakastilaus

·        Asiakas kirjautuu Palse.fi -portaaliin.

·        Asiakas tekee tilauksen. Tilausta tehdessä asiakas näkee ajantasaisesti hänelle jakelupäätösten perusteella voimassa olevat hoitotarvikkeet ja niiden jäljellä olevat määrät. 

·        Asiakastilaus tallennetaan Effectoriin.

·        Effectorin kautta hallinnoidaan tilauksen keräily varastosta sekä kuljetus. 

·        Asiakas voi halutessaan tarkastella Palse.fi -portaalista tilauksen tilaa.

·        Asiakkaalle lähetetään tekstiviesti, kun tilaus on noudettavissa hänen valitsemastaan toimituspisteestä.

 

Lue lisää hoitotarvikejakelusta www-sivuiltamme ja ota yhteyttä!

http://www.polycon.fi/ratkaisut/hoitotarvikejakelu