Uutiset

Effector Laitehuollon vahvuudet lääkintälaitteiden seurantajärjestelmänä

Effector Laitehuolto on kattava tietojärjestelmäkokonaisuus lääkintälaitteiden ja laitehuollon kokonaisprosessien hallintaan. Effector-järjestelmän rakenne tukee keskitettyä tiedonhallintaa sekä automatisoitua tiedonsiirtoa. Järjestelmään luodaan kauppanimitasoiset pohjatiedot, jotka siirtyvät suoraan kyseisten kauppanimien laitteiden tietoihin. Muuttamalla kauppanimitasoisia tietoja siirtyvät vastaavat tiedot kaikille kyseisen kauppanimen laitteille, mikä vähentää manuaalista ylläpitotyötä. Rajaamalla kauppanimien luomis- ja ylläpito-oikeudet tietyille henkilöille taataan tietojen yhdenmukaisuus. Kun Effectorin dynaamisille laitekorteille voidaan vielä luokituskohtaisesti määritellä kirjattavia tietoja ja ominaisuuksia, mahdollistaa järjestelmä laitekortin tietojen räätälöinnin kunkin laitetyypin yksilöllisiin tarpeisiin.

Effector Laitehuolto huolehtii koko prosessin hallinnoinnista aina laitteen tilauksesta sen poistamiseen saakka. Järjestelmä tukee varaosahallinnan prosesseja sisältäen mm. varaosien tilauksen ja saldotilanteen seurannan. Lisäksi Effector mahdollistaa laitteiden taloushallintaan liittyvien prosessien kehittämisen, kuten esimerkiksi laitekannan tasearvon hallinnoinnin, investointien yksilötasoisen poisto- ja vuokralaskennan sekä kustannuspaikkakohtaisen uusinvestointitarpeen simuloinnin.

Effector Laitehuolto tarjoaa helpon ja kevyen selainpohjaisen käyttöliittymän osastokäyttäjille sekä laajemman ja monipuolisemman työpöytäversion tehokäyttäjille. Selainkäyttöliittymä mahdollistaa järjestelmän käytön myös mobiililaitteissa. Parhaillaan pilotointivaiheessa oleva Effector Mobile tarjoaa tulevaisuudessa myös lääkintätekniikalle entistä paremman mahdollisuuden liikkuvaan työskentelyyn työpisteen ulkopuolella.

Effector Laitehuolto on rakennettu vastaamaan terveydenhuollon laitteista ja tarvikkeista annetun lain (TLT-laki) vaatimuksiin ja erityisesti Valviran kuluneen kahden vuoden aikana esille nostamiin, vanhentuneisiin järjestelmiin liittyviin haasteisiin. Näihin liittyviä tärkeitä ominaisuuksia ovat mm.:

  • tuotemerkki- ja/tai kauppanimitasoisesti merkitään henkilöt, joilla on pätevyys käyttää laitetta
  • kuvien ja asiakirjojen (esim. käyttöohjeet) hallinnointi em. yksilöintitasoisesti
  • erilaisten huolto-ohjelmien määrittely ja niiden linkittäminen eri yksilöintitasoihin
  • laitetasoisen huoltohistorian ja elinkaarikustannustietojen kertyminen järjestelmään
  • kokoonpanojen muodostaminen laitteista ja varusteista
  • laitteiden tilatiedot (käytössä, poistettu jne.), lokitiedot (kuka on tehnyt ja mitä) sekä omistaja- ja sijaintitiedot historiatietoineen
  • laitteiden ohjelmaversion merkitseminen
  • automaattiset hälytykset mm. määräaikahuoltamattomien ja valmistajan antaman käyttöiän ylittäneiden laitteiden osalta
  • laina-, koekäyttö-, sijoitus- ja leasinglaitteiden hallinnointi
  • vaaratilanneilmoitus: mm. laitteen perustietojen ja huoltotietojen tuominen automaattisesti laitekortilta vaaratilanneilmoituslomakkeeseen

Lisätietoja:
Annika Yli-Jaskari, palvelupäällikkö, Polycon Oy
p. 0400 853 147, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.